Overslaan en naar de inhoud gaan

Clinic: Het belang van Emotional Connection met je merk

Hoe krijgen jouw klanten een Emotional Connection met jouw merk? Ontdek het tijden de clinic op 11 oktober.
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Clinic bij Beeckestijn Business School
Clinic bij Beeckestijn Business School

Klanten met een emotional connection met een merk hebben gemiddeld een 50% hogere klantwaarde hebben dan klanten die zeer-tevreden zijn. Deze ‘emotional connection’ is de volgende stap in het klantgericht denken. Tijdens de interactieve clinic van 11 oktober ontdek jij hoe je een emotionele connectie kan maken met jouw klanten. Aan de hand van het gedachtegoed van Nobelprijs winnaar Daniel Kahneman neemt Mark Stohr mee in de wereld van de ‘emotional connection’.

Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic ‘Het belang van Emotional Connection met je merk’ door Mark Stohr op vrijdag 11 oktober 2019 van 13:00 – 15:00 in Leusden.

Clinic: Het belang van Emotional Connection met je merk

In november 2015 stond er een artikel in Harvard Business Review getiteld: The new science of Customer Emotions. Dit artikel beschrijft in essentie dat klanten die een emotional connection met een merk hebben gemiddeld een 50% hogere klantwaarde hebben dan klanten die zeer-tevreden zijn. Emotional Connection is ‘the next step’ in het klantgericht denken.

Dat roept de nodige vragen op:

- Wat is een emotional connection precies? En wat is het verschil met tevredenheid?
- Waar komt het vandaan? Hoe ontstaat het?
- Kun je het meten? En hoe kun je het managen?

In de beantwoording van die vragen, neemt Mark je mee in het gedachtengoed van Daniel Kahneman, gedragspsycholoog en Nobelprijswinnaar in de economie. Kahneman heeft onderzocht hoe wij (mensen) economische beslissingen nemen. Processen die zich afspelen in ons onderbewuste hebben een dominante invloed op ons aankoopgedrag. Kahneman geeft daarmee ook inzicht in de bron van Emotional Connection.

Meten & managen

Feit is dat de meeste bedrijven hun mate van klantgerichtheid momenteel aflezen aan de hand van klanttevredenheid of NPS. Maar helaas meet je daarmee geen Emotional Connection. Daarvoor is meer nodig. Het managen op Emotional Connection heeft alles te maken met purpose driven marketing en het inrichten van je customer journeys op basis van deze purpose.

In een interactieve sessie laat Mark voelen wat het verschil is tussen het meten met cijfers en een door hen ontwikkelde nieuwe methode, die onder meer toegepast is voor Triodos Bank, KLM en Wehkamp.

Over de spreker

Mark is directeur van Forum Business Research. Geïnspireerd door het werk van Nobelprijs winnaar Daniel Kahneman en Nederlandse Hoogleraar Ap Dijksterhuis, heeft Forum zich gespecialiseerd in het meten van hetgeen zich in ons onderbewuste afspeelt: onze drijfveren en de resulterende emotional experience. Dit resulteerde onder meer in de ontwikkeling van nieuwe onderzoeksmethoden waarmee emoties, die optreden bij klanten of medewerkers van organisaties, worden gekwantificeerd. Mark geeft regelmatig inspiratiesessies, waarin hij het publiek op interactieve wijze een inkijk geeft in hoe we onze economische keuzes maken.
 

Meld je gratis aan!

Kom op vrijdag 11 oktober 2019 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 – 15.00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Meld je hier aan voor de clinic >>

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in