Overslaan en naar de inhoud gaan

Massasmaak

Jongeren hebben wereldwijd verrassend uniforme smaken. Goed nieuws voor Amerikaanse bedrijven, omdat veel Aziatische, Afrikaanse en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS is 21 % van de bevolking jonger dan veertien jaar. In andere landen ligt dit percentage veel hoger. In China is het bijvoorbeeld 25%, in Pakistan 40%, in Maleisië 35% en in Vietnam 32%. Al leeft deze groep vaak in ontwikkelingslanden, ze hebben bij elkaar wel ongeveer 100 miljard dollar te besteden. En wat vooral prettig is voor aanbieders, ze hebben volstrekt dezelfde voorkeuren. Zoals een marktonderzoeker na een lange reis opmerkte: ‘Alleen de taal van jongeren verschilt’.
Aziatische, Afrikaanse en Zuidamerikaanse jongeren hebben enorme voorkeur voor producten die uit de VS komen. Popmuziek blijkt onder jongeren ook tamelijk universeel, net als mode, films en videogames. Voor Amerikaanse bedrijven betekent dit dat een globale, op jongeren gerichte marketingaanpak wel eens heel lucratief kan uitpakken. En dat gebeurt al op grote schaal, lees Naomi Klein er maar op na.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing news<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in