Massasmaak


In de VS is 21 % van de bevolking jonger dan veertien jaar. In andere landen ligt dit percentage veel hoger. In China is het bijvoorbeeld 25%, in Pakistan 40%, in Maleisië 35% en in Vietnam 32%. Al leeft deze groep vaak in ontwikkelingslanden, ze hebben bij elkaar wel ongeveer 100 miljard dollar te besteden. En wat vooral prettig is voor aanbieders, ze hebben volstrekt dezelfde voorkeuren. Zoals een marktonderzoeker na een lange reis opmerkte: ‘Alleen de taal van jongeren verschilt’.
Aziatische, Afrikaanse en Zuidamerikaanse jongeren hebben enorme voorkeur voor producten die uit de VS komen. Popmuziek blijkt onder jongeren ook tamelijk universeel, net als mode, films en videogames. Voor Amerikaanse bedrijven betekent dit dat een globale, op jongeren gerichte marketingaanpak wel eens heel lucratief kan uitpakken. En dat gebeurt al op grote schaal, lees Naomi Klein er maar op na.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing news<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid