Ook Gelderland begint eigen verkiezingscampagne


De keuze voor massa-media vloeit voort uit het hoge inwonertal dat de provincie kent:1,9 miljoen inwoners. Daarnaast worden alle stemgerechtigde Gelderlanders ook individueel bij de verkiezingen betrokken. Iedereen krijgt begin maart een brief van Commissaris van de Koningin Jan Kamminga, die huis aan huis wordt bezorgd.
De verkiezingsactiviteiten en -middelen worden compleet gemaakt met een special van het onlangs bekroonde provinciale magazine (Gld.), een video voor en met Gelderse jongeren en een open dag (8 maart) in het provinciehuis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftEen extern bureau zal het effect van de activiteiten en middelen, in opdracht van de provincie, onderzoeken.
In de provinciale campagne is veel aandacht besteed aan vormgeving èn inhoud. Slogan, kleuren en onderwerpen keren in alle uitingsvormen terug. Daarbij worden verschillende middelen - vooral de flyers, posters en krantenpagina’s - ook gebiedsgericht ingezet. Dat wil zeggen dat de inwoners van de 3 regio’s Veluwe, Achterhoek en Rivierengebied aangesproken worden met thema’s die in hun directe omgeving een rol spelen. Flyers en affiches worden verspreid via gemeentehuizen, bibliotheken, postkantoren en zwembaden.
Gelderland grijpt de verkiezingen aan om de provincie uitdrukkelijk op de kaart te zetten. Bekendheid geven aan de provincie, inclusief haar taken, is het primaire doel van de campagne. Dit beperkt zich niet tot de verkiezingstijd. Ook daarna zal de provincie, met een langer lopende publiekscampagne, de aandacht op zich blijven vestigen.
Hoewel niet het primaire doel, hoopt de provincie dat de verkiezingscampagne er tevens toe bijdraagt dat veel kiezers de gang naar de stembus maken. Daarom is de campagne ook bedoeld als ondersteuning van de activiteiten die de provinciale partijen zelf ontplooien èn als aanvulling op de aandacht die de pers aan de provinciale verkiezingen besteedt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid