Kinderen goed op de hoogte van alcoholreclames


Drie op de vijf kinderen noemt de breezerreclame spontaan als hen naar alcoholreclames wordtgevraagd. De helft kent die van Heineken, blijkt uit een peiling die het onderzoeksbureau NIPOheeft gehouden in opdracht van de Stichting alcoholpreventie. De meeste kinderen vinden dezespotjes leuk.
De meeste jongeren van 14 en 15 jaar hebben al eens alcohol gedronken. Bij de 10- en11-jarigen is dat een op de vijf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftRuim de helft van de kinderen tussen de 10 en 15 jaar mag van de ouders drinken. Van dejongeren die dat niet mogen, doet 12 procent het toch. Volgens de NIPO-onderzoekers betekent ditdat de houding van de ouders sterk bepalend is voor het drinkgedrag van kinderen. Als ouders hetdrinken verbieden, volgen de kinderen dat verbod doorgaans op.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid