
Het beeldmerk en de toevoeging ABN Amro (in kleinere letters) worden gebruikt in combinatie met de bestaande lokale namen. In de VS zijn dat onder andere LaSalle Bank en Standard Federal Bank, in Groot-Brittannië Hoare Govett, en de private banken NSMD in Frankrijk en Delbrück in Duitsland. In 2004 volgen andere dochterondernemingen.
De ervaringen in Brazilië brachten ABN Amro ertoe voor de nieuwe beeldmerkstrategie te kiezen. Toen de Nederlandse bank in 1998 zijn eigen naam en logo visueel koppelde aan de overgenomen Banco Real bleek dat volgens ABN Amro een groot succes.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPDe zogeheten rebranding wordt in de desbetreffende landen ondersteund door een mediacampagne. De kosten van de operatie bedragen 75 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee