Overslaan en naar de inhoud gaan

Serviceniveau Britse contact centers ver onder de maat

Klanten raken gefrustreerd door de slechte bereikbaarheid van contact centers. Dat blijkt uit een omvangrijke studie van het Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

37 procent van de klanten zegt slecht te zijn geholpen door contactcentra. En 93 procent van de consumenten noemt excessieve wachttijden als belangrijkste oorzaak van de slechte service. In bijna de helft van de gevallen werden klanten meer dan tien minuten in de wacht gezet, bij een
gemiddelde wachttijd van vijf minuten. Nog eens 69 procent van consumenten wijt de slechte service aan IT-systemen die niet goed werken.

related partner content for mobile comes here

Tenslotte vindt meer dan de helft van de ondervraagde klanten, 56 procent , dat de slechte service van online contactcentra toe te schrijven is aan trage websites en crashes. Bovendien vindt één op de vijf ondervraagden websites voor klantencontact te ingewikkeld in gebruik en navigatie. Het blijkt dat een kwart van de ondervraagden geen toegang heeft tot internet of een computer.

De belangrijkste redenen om contact op te nemen met een contact center zijn: toelichting vragen op een rekening, zaken doen met een financiële instelling en contact opnemen met een mobiele telefoonoperator.

De uitkomsten illustreren volgens Mercury Interactive dat contact centra in Groot-Brittannië nog niet efficiënt genoeg werken en daardoor een onvoldoende krijgen van klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in