Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bertelsmann weer familiebedrijf’

De familie Mohn wil de macht weer in handen nemen bij mediaconcern Bertelsmann.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een artikel van Reinhard Mohn in Welt am Sonntag. Mohn kondigt aan dat hij een einde wil maken aan de managerscultuur en de ondernemerscultuur terug wil brengen bij Bertelsmann. Hij maakt de kachel aan met de managers die de afgelopen decennia Bertelsmann hebben geleid. Volgens hem hadden ze voornamelijk hun eigen roem en inkomsten in het vizier en niet op de eerste plaats het belang van het concern. Mohn wil de 'menselijkheid' weer een leidend principe maken. Hij noemt de gewezen voorzitter Thomas Middelhoff niet bij naam, maar het is duidelijk dat Mohn zich op hem richt. Middelhoff wilde Bertelsmann internationaal snel groot maken, onder meer met de beursgang.

related partner content for mobile comes here

De 70-jarige Mohn ziet niet in dat publiek bezit een bedrijf beter maakt. Hij legt de macht van het bedrijf in handen van zijn vrouw Liz Mohn, en kondigt aan dat er meer benoemingen in familiekring zullen volgen. Ook voor zijn dochter ligt een functie in het verschiet, zijn zoon werkt al binnen Bertelsmann (Planet Multimedia).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in