Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi sponsort Engelse voetbalbond en beledigt hiphoppers

Pepsi heeft een vierjarige sponsorovereenkomst afgesloten met de Engelse voetbalbond FA ter waarde van zo’n 30 miljoen euro. In de VS…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frisdrankgigant ‒ die concurrent Coca-Cola volgens geruchten net voor bleef ‒ is het volgens Campaign vooral om de link met jeugdvoetbal te doen. Door de overeenkomst krijgt Pepsi ook toegang tot het Engelse nationale voetbalelftal en de FA Cup. Verzekeraar Nationwide, biergigant Carlsberg, sportartikelenfabrikant Umbro en fastfoodgigant McDonald’s hebben al vergelijkbare deals met de FA.
Pepsi ligt in de VS onder vuur bij hiphop-liefhebbers. Rapper Ludacris stond onder contract bij de colafabrikant maar werd gedumpt ten faveure van Ozzy Osbourne. Een commercial met Osbourne werd uitgezonden in het prestige commercialblok tijdens de rust van de Superbowl, vorig weekeinde.

related partner content for mobile comes here

De platenbaas van Ludacris, Russell Simmons van Def Jam Recording, roept op tot een boycot van Pepsi via de non-profitorganisatie The Hip-Hop Summit Action Network.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in