Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijsvechtende supers zien omzet dalen

De consument is de enige winnaar van de prijzenslag die de supermarkten dit jaar zijn begonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzetgroei van de supermarkt is in de derde week van januari stilgevallen en in de laatste week zelfs teruggelopen met 0,8 procent. Dat blijkt uit de cijfers van GfK Panelservices. Een omzetdaling is al sinds 1990 niet meer vertoond. Door het aanvankelijke hamsteren door consumenten lopen de

related partner content for mobile comes here

supermarktverkopen nu terug. In de eerste twee weken van dit jaar steeg de omzet volgens marktonderzoeker AC Nielsen juist met ongeveer 6 tot 7 procent in vergelijking met de eerste 14 dagen van 2002. Alle supers profiteren volgens AC Nielsen, maar de discounters vooral: ketens als Aldi, Lidl, Dirk van den Broek en Nettorama.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in