NY Times komt met persoonlijke banners
De internetafdeling van de Amerikaanse New York Times is tests begonnen met persoonlijke banners.
De bezoekers van de site krijgen hierbij een op de persoon gerichte advertentie te zien, gebaseerd op het surfgedrag. Hiermee maakt de krant gebruik van een controversiële methode om advertenties te verkopen, zo schrijft CNet. Lange tijd was een dergelijke koppeling namelijk taboe op het internet. Bezoekers van de New York Times moeten zich op de site registreren, wat het voor de krant eenvoudig maken persoonlijke profielen op te stellen. Er wordt bijgehouden hoe vaak een bepaalde surfer bijvoorbeeld een sportpagina bezoekt. Als dat frequent genoeg is, kan hij een sportadvertentie op het beginscherm van de krant voorgeschoteld krijgen (Webwereld).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid