Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren vluchten in kind-zijn

Wat willen Duitse jongeren? Van het leven genieten, zich afwenden van de onbegrijpelijke chaos die de wereld momenteel teistert.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitse jongeren, zo tussen de dertien en achttien jaar, snappen er weinig meer van, van de wereld. Al die oorlogen, de politiek op drift, religies die elkaar in de haren vliegen, de voortdurende dreiging van terroristen, ze kunnen het niet met elkaar in verband brengen. En van hun ouders en leraren worden ze ook niet wijzer.
Hun reactie is eensluidend, blijkt uit Duits onderzoek onder scholieren. Jongeren hebben de zoektocht naar begrip opgegeven en trekken zich terug in een eigen, veilige leefwereld. Ze verlangen naar het kleinschalige, het overzichtelijke, het huiselijke. Het liefst spelen ze computerspelletjes, met vrienden of alleen, of verliezen ze zich in de talloze tv-soaps. Steeds vaker blijven jongeren langer thuis wonen, ook als ze al aan het werk zijn. Dat thuishokken komt overigens deels door zoiets praktisch als de woningnood, maar toch is het een teken aan de wand.

related partner content for mobile comes here

Was het tot voor kort de snelle volwassenheid van jongeren die de klok sloeg, uit dit onderzoek blijkt dat jongeren juist zo lang mogelijk hun kind-zijn willen vasthouden. Maar tegelijk willen ze wel een zekere rijpheid laten zien, wat ze uitdrukken via bijvoorbeeld hun kleding.

Wat moet je als adverteerder met dit jongerenbeeld? In tv-commercials waarderen jongeren desgevraagd vooral charme, humor en ‘’mooie verhalen’’. Ze zijn positief over commercials van Smart, Red Bull, Sprite en Fanta. Ook de reclameslogan van H&M, ‘’Prepare yourself’’, blijkt aan te slaan onder jongeren.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in