Overslaan en naar de inhoud gaan

Kostenbesparingen helpen resultaat Wegener

Wegener heeft de dalende advertentieomzet (-21 pct in het derde kwartaal) grotendeels weten te compenseren door kostenbesparingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte de uitgever vanochtend bekend in een tussentijds handelsbericht over het derde kwartaal. Het bedrijfsresultaat ging met 32 procent omlaag, een minder sterke daling dan in voorgaande kwartalen. De advertentieomzet ging tussen juli en oktober met 21 pct omlaag. De daling in advertentieomzet is het sterkst bij de personeelsadvertenties (-54 pct) en autoreclames (-35 pct). Ook de internetomzet is aan het dalen, meldt Wegener.

related partner content for mobile comes here

De omzet uit de oplage van de Wegener-dagbladen is in het derde kwartaal door prijsverhogingen licht gestegen. De oplages bleven wel dalen. Volgens Wegener hebben kostenbesparingen de dalende omzet voor 75 pct gecompenseerd. Het bedrijf schrapte daarbij in het derde kwartaal ruim tien pct van de voltijdsbanen ten opzichte van vorig jaar. Tussen januari en oktober van dit jaar is nu eveneens ruim een tiende van de voltijdsbanen verdwenen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Wegener ziet nog geen herstel van de advertentiemarkten. Wel lijken de verkopen niet verder te dalen van maand op maand. Het bedrijf geeft geen voorspelling voor dit jaar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in