Reclame Lotto Superzaterdag misleidend


Het betreft een tv-commercial van Lotto waarin wordt gezegd: ‘Hij kan zomaar vallen op Super Zaterdag. De Lotto Jackpot. Deze week staat ‘ie op 11 miljoen.’ De commissie is van oordeel dat adverteerder met deze formulering de suggestie wekt dat mogelijk twee keer kans wordt gemaakt op de jackpot van 11 miljoen euro.
'Onvoldoende komt naar voren dat wanneer de super jackpot valt, men daarna ‘slechts’ kans maakt op een jackpot met een vooraf bepaalde, lagere startwaarde', schrijft de commissie. 'De expliciete mededeling van adverteerder beïnvloedt het verwachtingspatroon van de gemiddelde consument.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLotto had al eerder (op 28 mei 2009) in strijd met de Nederlandse Reclame Code gehandeld met een bijna identieke reclame-uiting. Daarom is de Commissie nu met de uitspraak naar buiten gekomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid