
De kwakkelende advertentiemarkt dwingt het commerciële televisieconcern om verder in de kosten te snijden en op zoek te gaan naar nieuwe bronnen van inkomsten. Er werd eerder al flink bespaard, maar ProSiebenSat.1 draait nog steeds verlies.
Onder de streep stond een verlies van 12,7 miljoen euro tegen een min van 10,7 miljoen euro een jaar eerder. De omzet zakte bijna 8 procent tot 559,4 miljoen euro. Door kostenbesparingen steeg het bedrijfsresultaat wel licht, met bijna 2 procent tot 94,4 miljoen euro.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeProSiebenSat.1 gaat meer besparen dan eerder gedacht. In plaats van de geplande 100 miljoen euro verwacht men nu 200 miljoen euro te kunnen besparen. Het concern bezuinigt daarbij vooral op de productiekosten. Nieuwe inkomsten ziet het bedrijf in onder meer gratis televisie, betaaltelevisie, video-on-demand en mobiele diensten, zegt topman Thomas Ebeling van ProSiebenSat.1.
De Telegraaf Media Groep heeft een minderheidsbelang in ProSiebenSat.1. Het concern nam in 2007 het SBS-moederbedrijf SBS Broadcasting over.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee