Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlies voor SBS-eigenaar ProSiebenSat.1

Het Duitse ProSiebenSat.1, eigenaar van SBS, schreef in het derde kwartaal een verlies.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kwakkelende advertentiemarkt dwingt het commerciële televisieconcern om verder in de kosten te snijden en op zoek te gaan naar nieuwe bronnen van inkomsten. Er werd eerder al flink bespaard, maar ProSiebenSat.1 draait nog steeds verlies.

related partner content for mobile comes here

Onder de streep stond een verlies van 12,7 miljoen euro tegen een min van 10,7 miljoen euro een jaar eerder. De omzet zakte bijna 8 procent tot 559,4 miljoen euro. Door kostenbesparingen steeg het bedrijfsresultaat wel licht, met bijna 2 procent tot 94,4 miljoen euro.

ProSiebenSat.1 gaat meer besparen dan eerder gedacht. In plaats van de geplande 100 miljoen euro verwacht men nu 200 miljoen euro te kunnen besparen. Het concern bezuinigt daarbij vooral op de productiekosten. Nieuwe inkomsten ziet het bedrijf in onder meer gratis televisie, betaaltelevisie, video-on-demand en mobiele diensten, zegt topman Thomas Ebeling van ProSiebenSat.1.

De Telegraaf Media Groep heeft een minderheidsbelang in ProSiebenSat.1. Het concern nam in 2007 het SBS-moederbedrijf SBS Broadcasting over.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in