Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Stieg Larsson en hotels

Een uiterst vaag persbericht bereikte mij vandaag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online hotelboekingensite Hotels.com springt in op het Millennium-trilogie succes van de Zweedse auteur . De boekingssite biedt een overzicht waarmee plaatsen kunnen worden bezocht waar de hoofdpersonen uit de boeken, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander, zich in de verhalen bevonden.

related partner content for mobile comes here

Alleen komt de consument dat niet te weten.
En niet alleen omdat dat dit overzicht er helemaal niet is...

De hoofdpersonen uit de boeken leven en werken op Södermalm, een van de 14 eilanden van de Zweedse hoofdstad. Hotels.com geeft aan ‘de beste hotels, om de sfeer waarin de avonturen van financieel journalist Mikeal en hacker Lisbeth plaatsvinden optimaal te kunnen ervaren’ te hebben geselecteerd.

Leuk initiatief, geinige marketingactie. Top!
Alleen, de consument komt het niet te weten. Want deze info is alleen in het persbericht te vinden. Kijk maar eens op de site van hotels.com en ga naar de . Niets over de actie. Zelfs bij het selecteren van een hotel, zoals Scandic Malmen of Hotel Anno 1647 die in het persbericht worden genoemd: nada.

Ik belde met het pr-bureau en die wisten mij te vertellen dat hotels.com de hotels onder de aandacht wil brengen, en verder geen aandacht aan de ‘actie’ op de site heeft.
Het is niet de bedoeling dat er iets van de Millennium-trilogie op de site is terug te vinden, want het gaat namelijk om de hotels. Hoe kan men dan dat overzicht vinden? Niet, want dat is er dus niet. Er is wel een overzicht van alle door hotels.com aangeboden hotels.

De wereld van de pr is regelmatig ondoorgrondelijk gebied voor mij, maar hier begrijp ik helemaal niets van.

Wat is het nut van het versturen van een persbericht met info die nergens naartoe leidt? Aandacht voor iets willen dat niet bestaat?
Nou, een MolBlogje hebben ze in ieder geval te pakken.

Voor de MolBlog-lezer die Larsson-fan is, vermeld ik dan maar het enige nuttige uit het persbericht, namelijk dat boekenliefhebbers na het wandelen in de wereld van Carlos Ruiz Zafón in ('De Schaduw van de Wind'), het van Dan Browns ‘De Da Vinci Code’ en het uit de ‘Bernini mysterie/Angels & Demons' iedere zondag in een Millennium-tour kunnen doen, georganiseerd door het Stockholm Stadsmuseum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in