Overslaan en naar de inhoud gaan

Vleeswijzer

Vorige week is de Vleeswijzer gelanceerd in het Tros consumentenprogramma Radar. Ruim 2,2 miljoen mensen hebben deze uitzending op 26…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week is de gelanceerd in het Tros consumentenprogramma . Ruim 2,2 miljoen mensen hebben deze uitzending op 26 oktober gezien. De dagen na de introductie is er veel geschreven en gesproken over de Vleeswijzer en ook over de lancering in Radar.

related partner content for mobile comes here

Zo is de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS) boos op het Tros-programma en trekken sommige de integriteit van Radar in twijfel. Op de site wordt de wijzer flut genoemd en de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) de Vleeswijzer zelfs.

Kritiek hoeft niet per definitie negatieve publiciteit te zijn. Mensen praten met elkaar, blogs publiceren erover en iedereen heeft vooral een mening. Of die nou voor of tegen is. En dat komt de makers van de Vleeswijzer goed uit. Natuurlijk moet het doel van de Vleeswijzer niet vergeten worden.

De VleesWijzer toont de dierenwelzijns- en milieuscores van veertien soorten vlees, zowel gangbaar als biologisch, en vier vleesvervangers. Die scores zijn gebaseerd op twee wetenschappelijke studies die speciaal voor de VleesWijzer zijn uitgevoerd. Als je de wijzer goed bekijkt is het eigenlijk de bedoeling dat we allemaal minder vlees gaan eten. En daar wringt de schoen voor de vleesindustrie. Het is vooralsnog stil, het komt ineens wel met ideeën voor minder vlees.

Op de site van de Vleeswijzer is ook nog eens de verstopt. Hier kun je zien welke supermarkten goed bezig zijn op het gebied van biologisch vlees en vleesvervangers.

Door de grote introductie van de campagnes is het eerste doel al bereikt: aandacht. Dit is gerealiseerd door het hoge bereik van het programma Radar en juist ook door de discussie die na de introductie is opgelaaid. Dit moet natuurlijk omgezet worden in bewustwording van de consument en het maken van de juiste keuze in de supermarkt. Of slagerij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in