Bijlezen: Nasa ‘s ruimte-app, doorzichtige muren en geld verdienen met real-live search
Heel veel Amerikanen geloven nog steeds niet dat het klimaat verandert. Volgens Pew Research Center for the People & Press denkt slechts 57 procent van de Amerikanen dat er een klimaatverandering aan de gang is. In 2007 was dat 71 procent, en in 2006 77 procent.
Hoe komt dat? Volgens FastCompany is het simpelweg een marketingprobleem.
Altijd al door een muur willen kijken? Het kan, met augmented reality:
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis(Wired) NASA zet zijn enorme collectie ruimtefoto’s op de iPhone. De iPhone app geeft iedere dag nieuw beeld, en de vele collecties zijn makkelijk doorzoekbaar. Er zijn video’s van wetenschappelijke ontdekkingen, ruimtemissies en lanceringen (inclusief een live countdown). Echte liefhebbers kunnen daarbij precies zien waar de shuttle zich op een gegeven moment bevindt. Twitteraars kunnen Nasa overigens volgen via @NASA.
Bij Sony Pictures wordt de leiding al jaren gedeeld door een man en een vrouw, Michael M. Lynton en Amy Pascal. De eerste kijkt naar risico’s en opbrengsten, de laatste heeft een perfect buikgevoel. Grootste succes: The Da Vinci Code. Hun laatste wapenfeit: Michael Jackon’s This is it.
(New York Times) Twitter werd bekend door zijn supersnelle berichtgeving, bijvoorbeeld naar aanleiding van de vliegtuigcrash op Schiphol, of de dood van Michael Jackson. De mogelijkheid om snel te kunnen zoeken in deze informatie, staat in de belangstelling van ‘hen die er geld mee willen verdienen’.
Twitter had al een eigen zoekmachine, maar tegenwoordig staan er ook Twitterberichten tussen de zoekresultaten van Google en Bing. Maar… hoe verdien je geld met real-live search? Worden Twitterberichten binnenkort afgewisseld met advertenties?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid