Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei Ahold vertraagt

De omzetgroei bij supermarktconcern Ahold is in het derde kwartaal vertraagd door prijsdalingen en de keuze van de consument voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet ging van 5,8 miljard euro naar 6,04 miljard euro, een stijging van 4,3 procent. Analisten gingen uit van een omzet van 6,08 miljard euro. In het eerste en tweede kwartaal was de omzetstijging hoger. Ahold maakt naar verwachting op 18 november de winstcijfers bekend.

related partner content for mobile comes here

Ahold heeft net als andere supermarkten te maken met moeilijke omstandigheden. Klanten leggen steeds meer de nadruk op prijs, kortingen en andere acties. Daardoor neemt de concurrentie toe voor Ahold. Met meer promotionele acties proberen supermarktketens klanten toch naar hun winkels te krijgen.

Dochter Albert Heijn boekte een omzetstijging van 5,4 procent. Deze omzetgroei was met name te danken aan de ombouw van voormalige Schuitemawinkels in het tweede halfjaar van 2008. De zogeheten identieke omzet, de omzet op basis van hetzelfde aantal winkels, daalde 0,4 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in