Branche promotieartikelen in zwaar weer


De branche wordt geteisterd door faillissementen, gedwongen ontslagen en reorganisaties, meldt het Nederlands Dagblad. Het Platform Promotie Producten (PPP) schat het omzetverlies dit jaar op 20 pct: omgerekend zo'n 230 miljoen euro op de 1,3 miljard euro uit 2008. Bedrijven denken zelf dat het verval nog groter is en spreken zelfs over dertig tot veertig pct.
Opdrachtgevers bezuinigen fors op hun reclamebudgetten, zegt PPP-voorzitter Hans Poulis in het ND. 'We hebben zeer veel last van de crisis. Zowel tijdelijke krachten als vaste medewerkers raken nu massaal hun baan kwijt. Faillisementen zijn een feit en bij enkele grote spelers zijn stevige saneringen doorgevoerd.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet gaat ook slecht met de kerstpakketten. In december worden tien tot vijftien pct minder pakketten uitgedeeld aan werknemers en gepensioneerden, zo is de schatting.
Bron: Nederlands Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid