Overslaan en naar de inhoud gaan

Branche promotieartikelen in zwaar weer

Relatiegeschenken zijn niet meer zo populair. Daardoor zitten leveranciers van promotieartikelen en relatiegeschenken diep in de problemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De branche wordt geteisterd door faillissementen, gedwongen ontslagen en reorganisaties, meldt het Nederlands Dagblad. Het Platform Promotie Producten (PPP) schat het omzetverlies dit jaar op 20 pct: omgerekend zo'n 230 miljoen euro op de 1,3 miljard euro uit 2008. Bedrijven denken zelf dat het verval nog groter is en spreken zelfs over dertig tot veertig pct.

related partner content for mobile comes here

Opdrachtgevers bezuinigen fors op hun reclamebudgetten, zegt PPP-voorzitter Hans Poulis in het ND. 'We hebben zeer veel last van de crisis. Zowel tijdelijke krachten als vaste medewerkers raken nu massaal hun baan kwijt. Faillisementen zijn een feit en bij enkele grote spelers zijn stevige saneringen doorgevoerd.'

Het gaat ook slecht met de kerstpakketten. In december worden tien tot vijftien pct minder pakketten uitgedeeld aan werknemers en gepensioneerden, zo is de schatting.

Bron: Nederlands Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in