Overslaan en naar de inhoud gaan

First Direct (UK bank) omarmt social media

First Direct, een Engelse online bank en onderdeel van HSBC, aggregeert in real time alle opmerkingen goed of slecht van miljoenen social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, een Engelse online bank en onderdeel van HSBC, aggregeert in real time alle opmerkingen goed of slecht van miljoenen social media sites (waaronder Twitter). En publiceert deze reacties op de . Bezoekers van de site kunnen grafieken met het aantal positieve en negatieve berichten zien. En de meest gebruikte woorden over First Direct worden apart vermeld.

related partner content for mobile comes here

First Direct verklaart dat deze aanpak past bij de pay off ‘Banking’s better in black and white’ door eerlijk zichtbaar te maken wat de mensen van het merk denken.

Dit lijkt me nou een goede manier om de eigen organisatie scherp te houden, continue te verbeteren en te leren. Wanneer je klanten laat zien dat je de diensten en dienstverlening verbeterd door de feedback zal de binding met het merk sterker worden. Het is tevens het bewijs dat het merk First Direct accepteert dat je geen controle over je merk kunt hebben. Zie in dit verband ook een van MT over de launch van Windows 7.

Misschien is dit de oplossing om het lage vertrouwen van consumenten in de Nederlandse financiele dienstverlening aan te pakken.

Of is meer nodig?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in