Overslaan en naar de inhoud gaan

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker

Eindelijk weer eens een campagne waar je vrolijk van wordt. Volkswagen is in Zweden een campagne gestart rondom de gedachte dat plezier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de campagne wordt een aantal experimenten uitgevoerd waarmee wordt getest of “fun” het gedrag van mensen kan veranderen.
Het eerste experiment is een pianotrap bij het metrostation in Stockholm. Waardoor de trap nemen, in plaats van de ernaast gelegen roltrap, opeens veel leuker is geworden. Het gebruik van de trap is met 66% gestegen.

related partner content for mobile comes here

Ook de diepste afvalbakken ter wereld helpen om er voor te zorgen dat er meer afval in de vuilnisbak wordt gegooid.

Het derde experiment wordt binnenkort gelanceerd en moet het recyclen van glas aanmoedigen.

Op de campagnesite , of voor de Engelse versie, worden mensen opgeroepen hun eigen ideeën voor een experiment in te sturen waarmee het gedrag van mensen ten goede kan worden veranderd.
De beste inzending wordt beloond met € 2500. En levert vast en zeker weer een leuk viraal filmje op.

De directe link met de auto’s van Volkswagen zal pas later gelegd worden via een aparte website
"Volkswagen's answer to the theory will be presented at a later stage on a separate website amongst other media," says Dahlqvist. "The site will display their whole range of environment technologies and cars—many, many fun ways to do something for the environment."

De campagne is ontwikkeld door DDB Stockholm en mag wat mij betreft ook snel in Nederland worden geïntroduceerd.
Campagnes met alleen maar woorden en groene labels hebben we immers als genoeg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in