Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker


Tijdens de campagne wordt een aantal experimenten uitgevoerd waarmee wordt getest of “fun” het gedrag van mensen kan veranderen.
Het eerste experiment is een pianotrap bij het metrostation in Stockholm. Waardoor de trap nemen, in plaats van de ernaast gelegen roltrap, opeens veel leuker is geworden. Het gebruik van de trap is met 66% gestegen.
Ook de diepste afvalbakken ter wereld helpen om er voor te zorgen dat er meer afval in de vuilnisbak wordt gegooid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet derde experiment wordt binnenkort gelanceerd en moet het recyclen van glas aanmoedigen.
Op de campagnesite rolighetsteorin.se, of thefuntheory.com voor de Engelse versie, worden mensen opgeroepen hun eigen ideeën voor een experiment in te sturen waarmee het gedrag van mensen ten goede kan worden veranderd.
De beste inzending wordt beloond met € 2500. En levert vast en zeker weer een leuk viraal filmje op.
De directe link met de auto’s van Volkswagen zal pas later gelegd worden via een aparte website
"Volkswagen's answer to the theory will be presented at a later stage on a separate website amongst other media," says Dahlqvist. "The site will display their whole range of environment technologies and cars—many, many fun ways to do something for the environment."
De campagne is ontwikkeld door DDB Stockholm en mag wat mij betreft ook snel in Nederland worden geïntroduceerd.
Campagnes met alleen maar woorden en groene labels hebben we immers als genoeg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid