Overslaan en naar de inhoud gaan

Restyling Vrij Nederland

Vrij Nederland heeft vanaf donderdag een nieuw uiterlijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opinietitel is dikker (van 84 naar 100 pagina’s), groter (27,9 bij 23 centimeter) en gedrukt op beter papier, voor dezelfde prijs. Vrij Nederland verschijnt voortaan op donderdag, om beter aan te kunnen sluiten bij de actualiteit. De vormgeving (ontwerp van Loes Koomen) is geheel vernieuwd. Ook het logo is nieuw. Het oude beeldmerk VN in rode letters maakt plaats voor ‘Vrij Nederland’, breeduit op de cover, schuin en in een klassieke letter, die het blad vroeger ook voor de koppen gebruikte.

related partner content for mobile comes here

'Mensen klagen over vervlakking, goedkope meningen en onzin-nieuws. Daar willen wij meer tegenover stellen’, zegt VN-hoofdredacteur Frits van Exter. ‘Meer journalistieke kwaliteit in een aantrekkelijker blad. Vrij Nederland wil er meer toe doen voor meer lezers.’

Het blad bestaat voortaan uit vier hoofdstukken: 1. De Week, voor nieuwe inzichten in het nieuws met korte artikelen, columns, satire en een nieuwspuzzel. 2. De Verhalen, met tijd en ruimte voor interviews, profielen, reportages en onderzoeksjournalistiek; 3. De Republiek, de inspirerende wereld van boeken en kunst en 4. Het Leven, de nieuwe sectie met aandacht voor zaken die lezers persoonlijk raken, met verhalen, columns, een rubriek over ‘echt’ eten en een strip over de lasten en lusten van het moderne leven.

Onder het motto ‘Lang leve de inhoud’ begint Vrij Nederland een intensieve wervingscampagne. ‘Wij investeren tegen de stroom in, omdat wij geloven in de toekomst van Vrij Nederland’, aldus uitgever Karin van Gilst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in