Restyling Vrij Nederland


De opinietitel is dikker (van 84 naar 100 pagina’s), groter (27,9 bij 23 centimeter) en gedrukt op beter papier, voor dezelfde prijs. Vrij Nederland verschijnt voortaan op donderdag, om beter aan te kunnen sluiten bij de actualiteit. De vormgeving (ontwerp van Loes Koomen) is geheel vernieuwd. Ook het logo is nieuw. Het oude beeldmerk VN in rode letters maakt plaats voor ‘Vrij Nederland’, breeduit op de cover, schuin en in een klassieke letter, die het blad vroeger ook voor de koppen gebruikte.
'Mensen klagen over vervlakking, goedkope meningen en onzin-nieuws. Daar willen wij meer tegenover stellen’, zegt VN-hoofdredacteur Frits van Exter. ‘Meer journalistieke kwaliteit in een aantrekkelijker blad. Vrij Nederland wil er meer toe doen voor meer lezers.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet blad bestaat voortaan uit vier hoofdstukken: 1. De Week, voor nieuwe inzichten in het nieuws met korte artikelen, columns, satire en een nieuwspuzzel. 2. De Verhalen, met tijd en ruimte voor interviews, profielen, reportages en onderzoeksjournalistiek; 3. De Republiek, de inspirerende wereld van boeken en kunst en 4. Het Leven, de nieuwe sectie met aandacht voor zaken die lezers persoonlijk raken, met verhalen, columns, een rubriek over ‘echt’ eten en een strip over de lasten en lusten van het moderne leven.
Onder het motto ‘Lang leve de inhoud’ begint Vrij Nederland een intensieve wervingscampagne. ‘Wij investeren tegen de stroom in, omdat wij geloven in de toekomst van Vrij Nederland’, aldus uitgever Karin van Gilst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid