Overslaan en naar de inhoud gaan

Drinkwaterbedrijven lanceren campagne voor basisscholen

De Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin lanceren vandaag een onderwijscampagne over kraanwater. Met de landelijke actie willen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin blijkt dat een groot aantal kinderen dagelijks kraanwater drinkt. Uit het onderzoek blijkt ook dat kinderen veel vragen hebben over kraanwater. Zij weten niet altijd waar ons kraanwater vandaan komt en hoe het water zo mooi schoon wordt. Maar liefst een kwart van de kinderen heeft er geen idee van of er suiker in kraanwater zit en 9% weet niet of je dik kunt worden van elke dag water drinken.

related partner content for mobile comes here

Voor de campagne wordt een gratis krant verstrekt, de Kraanwaterkrant, en ook is er een opgezet die kinderen informeert over kraanwater. Via de krant en de website beantwoorden de drinkwaterbedrijven de vragen van basisscholieren. De website biedt feiten en weetjes voor spreekbeurten en werkstukken en er zijn verschillende kraanwaterspelletjes te doen. Voor leerkrachten zijn er handreikingen voor kraanwaterlessen.

De Kraanwaterkrant en de website zijn onderdeel van de campagne , die inmiddels anderhalf jaar loopt. Kraanwater.nu is een initiatief van de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin. De campagne maakt Nederland bewust van ons product kraanwater dat 24 uur per dag, 7 dagen per week uit de kraan komt: heerlijk, goedkoop, gezond en altijd beschikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in