Drinkwaterbedrijven lanceren campagne voor basisscholen
Uit onderzoek van de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin blijkt dat een groot aantal kinderen dagelijks kraanwater drinkt. Uit het onderzoek blijkt ook dat kinderen veel vragen hebben over kraanwater. Zij weten niet altijd waar ons kraanwater vandaan komt en hoe het water zo mooi schoon wordt. Maar liefst een kwart van de kinderen heeft er geen idee van of er suiker in kraanwater zit en 9% weet niet of je dik kunt worden van elke dag water drinken.
Voor de campagne wordt een gratis krant verstrekt, de Kraanwaterkrant, en ook is er een website opgezet die kinderen informeert over kraanwater. Via de krant en de website beantwoorden de drinkwaterbedrijven de vragen van basisscholieren. De website biedt feiten en weetjes voor spreekbeurten en werkstukken en er zijn verschillende kraanwaterspelletjes te doen. Voor leerkrachten zijn er handreikingen voor kraanwaterlessen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Kraanwaterkrant en de website zijn onderdeel van de campagne Kraanwater.nu, die inmiddels anderhalf jaar loopt. Kraanwater.nu is een initiatief van de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin. De campagne maakt Nederland bewust van ons product kraanwater dat 24 uur per dag, 7 dagen per week uit de kraan komt: heerlijk, goedkoop, gezond en altijd beschikbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid