Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats start apart shop-platform

Marktplaats breidt uit met de contentrubriek Baby op komst, waarin informatie wordt gegeven aan de hand van drie levensfases. De vraag- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

breidt uit met de contentrubriek Baby op komst, waarin informatie wordt gegeven aan de hand van drie levensfases. De vraag- en aanbodsite start ook met een aparte shopsite -inclusief social media-onderdeel:

related partner content for mobile comes here

Op Hippas.nl wordt de betere dameskleding verhandeld; exclusieve items, nieuw en tweedehands. Maar ook schoenen, tassen en accessoires. Bezoekers kunnen deelnemen aan een netwerk, reviews plaatsen, tips geven, en op de hoogte gehouden worden middels Twitter. De website gaat vandaag van start.

Ook binnen het platform werkt Marktplaats aan contentverrijking: op het onlangs gelanceerde Baby op komst kunnen toekomstige ouders terecht voor een uitzetlijst. Aankoopsuggesties worden gelinkt aan drie levensfases. Daarnaast zijn er tips en adviezen van andere ouders. Commercieel directeur Killiaan Toorenaar: ‘We wilden adverteerders tegemoet komen die meer op lifestyle segmenten willen adverteren. Met name de fast movers kwamen met deze wens. Als je kijkt naar Baby op komst, dan kun je veel meer info geven, gericht op een levensfase. Het is voor adverteerders interessant om dan aanwezig te zijn. We zouden bijvoorbeeld content aan kunnen bieden in samenwerking met Zwitsal.’

Gaan mensen wel naar Marktplaats om te lezen over het opvoeden van baby’s?
‘We hebben consumententests gedaan en dan zie je dat mensen in dit soort levensfases enorm de behoefte hebben om informatie te delen. Beide concepten zijn ontwikkeld op basis van wat we zien, en marktonderzoek.’

Hippas betere merkassociatie dan Marktplaats

Hippas is als een nieuw label opgezet, buiten Marktplaats. Toorenaar: ‘Van alle 36 rubrieken zijn de onderdelen huis & inrichting en kleding het grootste. Je ziet daar een enorme omloopsnelheid. De meeste mensen zijn op zoek naar de 'betere kleding', A-merken. Er is dus een duidelijke markt voor dit segment. Een groot deel van de doelgroep zoekt al bij ons, maar het andere deel van de Hippas-doelgroep komt vanwege de merkassociatie niet op Marktplaats.’

De basis van Hippas is volgens Toorenaar niet anders dan die van Marktplaats. ‘Vraag en aanbod samen brengen op een duidelijke manier. De vormgeving is natuurlijk wel anders, modieuzer, hipper. Daarnaast zie je een aantal social componenten, zoals reviews en tips. Het is een platform rondom mode. Wellicht volgen er nog blogs van experts.’

Een aantal Marktplaats-verkopers is benaderd met de vraag of ze hun spullen ook op Hippas wilden zetten. Toorenaar: ‘Iedereen kan plaatsen, maar als gebruikers aangeven dat het niet binnen de omgeving past, kunnen we advertenties verwijderen. Het gaat hier echt om een subsegment.’

Volgens Toorenaar is het ook makkelijker experimenteren op Hippas. ‘Ja, het platform kan meer dan Marktplaats, ik sluit ook niet uit dat onderdelen terug te zien zullen zijn op Marktplaats, alhoewel je bij ons ook al reviews kunt lezen.’

Vintage is hip, blogs en shops over dit onderwerp schieten als paddestoelen uit de grond. Wat kan Hippas bieden?
‘Er wordt veel over dit onderwerp gepraat, maar nog weinig verhandeld. We willen een uniek aanbod neerzetten, met de mogelijkheid handelaren te verwijderen, die er niet tussen passen. We willen ook mogelijk maken dat je met een facebook-account kunt inloggen op Hippas. Maar dat zit niet in de planning voor de komende periode.’

Aan wat voor volume denkt Toorenaar bij Hippas? ‘Geen idee, op grond van het bezoek van Marktplaats denk ik nu aan een half miljoen bezoekers per maand, maar we moeten het maar zien.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in