Unilever koopt Sanex, Zwitsal, Prodent en Zendium
Unilever neemt de verzorgingsproducten van branchegenoot Sara Lee over. De fabrikant betaalt hiervoor ruim 1,2 miljard euro in contanten, en dat maakt het de grootste aqcuisitie van Unilever sinds negen jaar.
Want in 2000 nam Unilever SlimFast en Ben & Jerry’s over, voor 2.6 miljard dollar.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaUnilever is nu eigenaar van onder andere Sanex, Zwitsal, Prodent en Zendium. Die komen in dezelfde stal als Dove, Axe en Rexona. En met Zwitsal en de twee tandpastamerken begeeft Unilever zich (in Nederland) nu ook op het terrein van baby- en tandverzorging.
Ook wordt Unilever eigenaar van Radox, marktleider in badproducten in Groot-Brittannië en van Duschdas, dat in Duitsland een leidend merk is.
Behalve deze verzorgingsproducten komen ook de wasmiddelen Biotex en Neutral bij Unilever terecht.
De overname versterkt volgens topman Paul Polman de positie van Unilever in Europa en Azië. Bovendien hebben de merken die Unilever in huis krijgt grote kansen in ontwikkelingslanden en opkomende markten.
In die landen maken ze al vijftien procent van hun omzet.
’De Sara-Leemerken dragen bij aan een grote herkenbaarheid voor consumenten, bieden een groot groei-potentiëel en passen prima in de bestaande activiteiten van Unilever’, zegt Polman tegen de NOS.
De merken die van Sara Lee overgaan naar Unilever, waren het afgelopen boekjaar goed voor een gezamenlijke omzet van 750 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid