Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever koopt Sanex, Zwitsal, Prodent en Zendium

Unilever neemt de verzorgingsproducten van branchegenoot Sara Lee over. De fabrikant betaalt hiervoor ruim 1,2 miljard euro in contanten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

neemt de van branchegenoot Sara Lee over. De fabrikant betaalt hiervoor ruim 1,2 miljard euro in contanten, en dat maakt het de grootste aqcuisitie van Unilever sinds negen jaar.

related partner content for mobile comes here

Want in 2000 nam Unilever SlimFast en Ben & Jerry’s over, voor 2.6 miljard dollar.

Unilever is nu eigenaar van onder andere Sanex, Zwitsal, Prodent en Zendium. Die komen in dezelfde stal als Dove, Axe en Rexona. En met Zwitsal en de twee tandpastamerken begeeft Unilever zich (in Nederland) nu ook op het terrein van baby- en tandverzorging.

Ook wordt Unilever eigenaar van , marktleider in badproducten in Groot-Brittannië en van , dat in Duitsland een leidend merk is.

Behalve deze verzorgingsproducten komen ook de wasmiddelen Biotex en Neutral bij Unilever terecht.

De overname versterkt de positie van Unilever in Europa en Azië. Bovendien hebben de merken die Unilever in huis krijgt grote kansen in ontwikkelingslanden en opkomende markten.

In die landen maken ze al vijftien procent van hun omzet.

’De Sara-Leemerken dragen bij aan een grote herkenbaarheid voor consumenten, bieden een groot groei-potentiëel en passen prima in de bestaande activiteiten van Unilever’, zegt Polman tegen de .

De merken die van Sara Lee overgaan naar Unilever, waren het afgelopen boekjaar goed voor een gezamenlijke omzet van 750 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in