Marktplaats komt met de Mini
Marktplaats.nl biedt vanaf deze week ook zoekmachine-adverteren op de site aan, met de introductie van de Admarkt Mini-advertentie.
De Admarkt Mini is een zoekwoord gebaseerd CPC-advertentieproduct voor zakelijke adverteerders.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Mini's worden bij de resultatenlijst en advertenties van verkopers getoond. De advertentie bestaat uit een korte tekst van twee regels, met een titel en een directe link naar de website van de adverteerder. De advertenties worden getoond op basis van het zoekgedrag van bezoekers.
Francine van Dierendonck, marketingdirecteur bij Marktplaats.nl, licht het kort toe:
Onderstaande slide laat zien waarin een Mini verschilt van een Marktplaats top-advertentie:
De inhoud van de advertentie kan volgens Marktplaats algemeen, actiematig of productspecifiek zijn. De positie wordt bepaald door een combinatie van relevantie gemeten in CTR (Click Trough Rate) en de geboden CPC (Cost Per Click) van een advertentie. De adverteerder kan per advertentie een budget en een dag-, week- en maandlimiet instellen.
Een aantal zoekmachinebureaus (Outrider, Tribal IM, Bloosem, TrafficBuilders, Yonego en Traffic4U) test vanaf deze week de bètaversie. Van Dierendonck: ‘We hebben bewust gekozen voor deze opzet; de bureaus kunnen ons in relatief korte tijd van waardevolle feedback voorzien door hun kennis en actieve gebruik van het product. De verwachting is dat we Admarkt Mini-advertenties binnen aanzienlijke tijd verder kunnen uitrollen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid