Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Coca-Cola blijft groeien

Hoe redt Coca-Cola zich in crisistijd? Door innovatie en duurzaamheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oost-Europa is met een inhaalslag bezig, dus daar is de groei het grootst. Volgens Dominique Reiniche, topvrouw van Coca-Cola Europa, is deze gezonde groei gebaseerd op twee pilaren: innovatie en duurzaamheid — ook en zelfs juist in tijden van crisis. Voorbeelden zijn de lancering van Coke Zero anderhalf jaar geleden en van gekoelde koffie in een joint venture met Illy.

Bij dochterbedrijf Chaudfontaine wordt warmte die bij de bronwaterkoeling vrijkomt gebruikt om de vestiging te verwarmen, waardoor het energieverbruik daar halveerde.

Ook in de relaties met de detailhandel probeert Coca-Cola te overtuigen met innovatie, diversificatie en duurzaamheid — en niet met kleinere marges. Zo werkt het bedrijf samen met supermarkten bij de lancering van comboaanbiedingen (voeding en drank), heeft het recyclebare verpakkingen en biedt het mogelijkheden om koelmateriaal te lenen.

Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in