
Coca-Cola groeit in heel Europa. In marktaandeel, volume en opbrengst. In 98 procent van de Europese markten vergrootte Coke vorig jaar zijn marktaandeel. Zelfs het laatste kwartaal van 2008 was niet slecht.
Oost-Europa is met een inhaalslag bezig, dus daar is de groei het grootst. Volgens Dominique Reiniche, topvrouw van Coca-Cola Europa, is deze gezonde groei gebaseerd op twee pilaren: innovatie en duurzaamheid — ook en zelfs juist in tijden van crisis. Voorbeelden zijn de lancering van Coke Zero anderhalf jaar geleden en van gekoelde koffie in een joint venture met Illy.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBBij dochterbedrijf Chaudfontaine wordt warmte die bij de bronwaterkoeling vrijkomt gebruikt om de vestiging te verwarmen, waardoor het energieverbruik daar halveerde.
Ook in de relaties met de detailhandel probeert Coca-Cola te overtuigen met innovatie, diversificatie en duurzaamheid — en niet met kleinere marges. Zo werkt het bedrijf samen met supermarkten bij de lancering van comboaanbiedingen (voeding en drank), heeft het recyclebare verpakkingen en biedt het mogelijkheden om koelmateriaal te lenen.
Bron: Trends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee