Klachten tegen aanbieders sms-diensten
Het gaat om Celldorado, Artiq Mobile en D2 Mobile, bericht nu.nl. De klachten werden gemeld op het inmiddels gesloten meldpunt sms-klachten op consumentenbond.hyves.nl. Het ging om ruim driehonderd klachten. De schade voor consumenten kan volgens de bond oplopen tot duizenden euro's.
Komende maand komt de Consumentenbond met een nadere analyse van de meldingen. Klachten zijn er onder meer over de reclame voor 'fun applicatie' Friend Tracker. Deze suggereert dat je iemand via zijn mobiele telefoon kunt opsporen, terwijl dit volgens de bond niet kan. Ook wordt in de reclame het woord 'gratis' ten onrechte gebruikt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok klaagden mensen over funsounds. Gelokt met 'Win een Apple iPhone 3G Shine' lijkt het alsof je met het invoeren van je mobiele nummer kans maakt op deze telefoon, maar je zit vast aan een abonnement. Verder ligt de website www.dommezel.com onder vuur. Wie deelneemt aan de IQ-test zou kans maken op een prijs, zo wordt gemeld. Sms'en leidt vooral tot een abonnement dat tientallen euro's per maand kost, aldus de klacht.
Directeur Bart Combée van de Consumentenbond: 'Dit is slechts het topje van de ijsberg. Internet staat vol met misleidende reclame over sms-diensten.'
Bron: Nu.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid