Britse supermarktketen ASDA geeft consumenten meer macht


Bij het eerste initiatief, Chosen by You, heeft een klantenpanel de mogelijkheid om producten te testen, voordat ze op de schappen komen. De consument krijgt hierdoor meer invloed op het inkoopproces, aldus Asda tegen het Britse vakblad Marketing Week.
Het tweede initiatief, Aisle Spy, wordt gebracht als onderdeel van het reeds bestaande social network Your Asda en is een verzameling (niet-gecensureerde) weblogs en live webcams.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
En het derde initiatief, Bright Ideas genaamd, beloont consumenten met interessante ideeën, met als belangrijkste voorwaarde dat deze ideeën het bedrijf geld moeten gaan besparen.
En dan moet je niet denken aan een gratis volle boodschappentas, maar aan een percentage van 5 procent van het geld dat men zal besparen.
Asda wil consumenten meer macht geven, in de hoop dat dat vertrouwen en langetermijn loyaliteit zal opleveren. Want volgens de retailer kan loyaliteit niet worden ‘gekocht met plastic punten of kortinsgbonnen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid