Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail authenticatie, spring niet te laat op de trein

Ben je net na alle wetswijzigen op de hoogte van de verschillen tussen een opt-in, double opt-in, opt-out en soft opt-in word je weer met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want als je het over e-mail authenticatie hebt, heb je het over begrippen als SPF, SenderID, Domain Keys en DKIM. Op het afgelopen week heeft Maarten Oelering (Suremail) een workshop gegeven over e-mail authenticatie. Hij wist ook aan de marketeers in de zaal aan te geven wat het is, hoe het werkt en waarom het belangrijk is.

related partner content for mobile comes here

Een doel: reputatie verhogen.
Authenticatie heeft primair als doel het voorkomen van misbruik (spoofing, phishing) en het betrouwbaar vaststellen van de verantwoordelijke voor de verzending. Voor de verzender is het doel van de bovengenoemde verschillende vormen van authenticatie het verhogen van de eigen reputatie van de mailserver en domein en daarmee ook het bezorgpercentage (ookwel de deliverability) en dus de uiteindelijke respons. Want een e-mail die niet aankomt respondeert ook niet. Na een introductie over de verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende vormen van authenticatie gaf Maarten een live demo van een DKIM implementatie aan de hand van een stappenplan.

Kern van zijn betoog was dat je op dit moment misschien niet zoveel zal merken als je authenticatie wel of niet hebt geimplementeerd qua deliverability. Echter, het gebruik van bijv. DKIM neemt in de US bij E-mail Service providers erg toe van wordtothewise.com getuige dit onderzoek van wordtothewise.com. En dan kan je er zeker van zijn dat dat in NL ook gaat gebeuren. Als je pas gaat handelen als je reputatie slecht is geworden, ben je te laat en mis je de trein. en op de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in