Overslaan en naar de inhoud gaan

Ondergang DSB is ook klap voor aantal media

Met alle aandacht voor de ondergang van DSB, moeten we ook de media niet vergeten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met alle aandacht voor de van DSB, moeten we ook de media niet vergeten.

related partner content for mobile comes here

Het ANP is te rade gegaan bij Nielsen en heeft uitgezocht wat de laatste tijd zoal in de media spendeerde voor al die leen-merkjes.

Dit jaar gaf de DSB Groep tot en met de maand september bijna 30 miljoen euro uit aan reclame. In heel 2008 was dat bijna 69 miljoen euro, zo blijkt uit Nielsen-gegevens.

De DSB Groep, met onder andere Postkrediet, Lenen.nl en Becam, was in de eerste negen maanden van dit jaar goed voor 0,7 procent van alle mediabestedingen van adverteerders. Over de eerste negen maanden van 2008 was dat zelfs 1,2 procent.

De bestedingen zijn dit jaar al flink teruggeschroefd. Zo werd in de eerste negen maanden vorig jaar nog ruim 52,5 miljoen euro uitgegeven, tegen 29,7 miljoen euro over dezelfde periode dit jaar.

Vergeleken met andere financiële instellingen is DSB een forse adverteerder. Van de totale mediabestedingen van financiële instellingen neemt DSB eenvijfde voor zijn rekening, op televisie 35 procent.

Het gaat in alle gevallen wel om bruto-mediabestedingen. Nielsen rekent met tarieven zoals die op de tariefkaarten staan, dus zonder kortingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in