Fabrikanten ontvangen 'Vette Verleider Award'
Philip den Ouden van de Federatie van Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) ontving donderdag uit handen van de Hartstichting de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het is de bedoeling van de Hartstichting om met deze onderscheiding de aandacht te vragen voor de weigering van de industrie om reclame te beperken voor ongezond eten voor kinderen tot 12 jaar. Een op de acht kinderen is te dik. De award bestaat uit een sculptuur van een te dik kind met een snoepzak op het hoofd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Veel levensmiddelenfabrikanten zien niets in een beperking van de reclames gericht op kinderen. Met een reclameverbod voor kinderen tot zes jaar willen zij nog wel meegaan, maar tot twaalf jaar gaat ze te ver. De FNLI kwam kort geleden wel met een campagne, gericht op kinderen tot twaalf jaar, om een gezonde levensstijl te promoten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Distrifood
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid