Overslaan en naar de inhoud gaan

Fabrikanten ontvangen 'Vette Verleider Award'

Philip den Ouden van de Federatie van Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) ontving donderdag uit handen van de Hartstichting de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de bedoeling van de Hartstichting om met de aandacht te vragen voor de weigering van de industrie om reclame te beperken voor ongezond eten voor kinderen tot 12 jaar. Een op de acht kinderen is te dik. De award bestaat uit een sculptuur van een te dik kind met een snoepzak op het hoofd.

related partner content for mobile comes here

Veel levensmiddelenfabrikanten zien niets in een beperking van de reclames gericht op kinderen. Met een reclameverbod voor kinderen tot zes jaar willen zij nog wel meegaan, maar tot twaalf jaar gaat ze te ver. De FNLI kwam kort geleden wel met een campagne, gericht op kinderen tot twaalf jaar, om een gezonde levensstijl te promoten.

Bron: Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in