Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage Volkskrant stijgt in tweede kwartaal

De totaal betaalde gerichte oplage van de Volkskrant stijgt voor het eerst in tijden weer. In het tweede kwartaal zag de Volkskrant de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing die vanochtend bekend zijn gemaakt. Ook Het Financieele Dagblad en Trouw zagen de oplages groeien. Trouw ging van 91.306 naar 92.576 en het FD van 57.091 naar 57.103 exemplaren.
De overige landelijke dagbladen zagen de oplages dalen. De Telegraaf ging van 623.587 naar 583.548, De Telegraaf op zondag van 631.637 naar 588.201 en het AD van 409.553 naar 390.603. NRC Handelsblad moest terug van 199.084 naar 188.871 en NRC.Next van 67.105 naar 65.804. De oplage van Het Parool daalde van 64.369 naar 63.925 exemplaren. Het Reformatorisch Dagblad ging van 53.699 naar 52.336. Het Nederlands Dagblad had in het tweede kwartaal van 2008 nog een oplage van 31.709 en zag de oplage in het tweede kwartaal van dit jaar dalen naar 29.684.

related partner content for mobile comes here

Gratis dagbladen
Bij de drie gratis dagbladen is de groei er uit. Spits zag de totaal verspreide oplage nog licht stijgen: van 452.009 naar 452.423 exemplaren. Het grootste gratis dagblad Metro ging terug van 552.303 naar 527.213. De Pers zag de oplage flink dalen omdat de krant vanaf mei alleen nog in de Randstad wordt verspreid. Dat gaat overigens binnenkort waarschijnlijk weer veranderen. De Pers daalde in oplage van 430.007 naar 239.989.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in