Overslaan en naar de inhoud gaan

Lancering gratis glossy voor Amsterdam

Op 12 oktober verschijnt het eerste nummer van Glamsterdam. De uitgever omschrijft het blad als ‘glamour met pit en lef’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 12 oktober verschijnt het eerste nummer van . De uitgever omschrijft het blad als ‘glamour met pit en lef’.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe titel wordt uitgegeven door Glam Media, (in de wordt Uitgeverij Tillywood genoemd). Het wordt uitgegeven door Marc van Rijen en Paula Peters en staat onder hoofdredactie van Annemiek van Grondel. Van Rijen is ook de man achter de gratis glossy uit Tilburg, Tillywood. Hij zag dat er in Amsterdam nog geen gratis glossy bestond en dook in het gat. Het tijdschrift verschijnt zes keer per jaar in een oplage van 40.000 exemplaren en wordt onder andere verspreid via winkels, horeca, openbare instellingen en wellness centra. Het minimum aantal pagina’s is 88. Het eerste nummer telt er 102.

Ondanks de kernachtige omschrijving die Peters geeft, ('glamour met pit en lef'), benadrukt zij dat de titel Glamsterdam geen samentrekking is van glamour en Amsterdam, (‘glamour bestaat niet in Nederland’), maar van glossy en Amsterdam. De pijlers van het blad zijn onder meer kunst, cultuur, mode, human interest en de geschiedenis van Amsterdam. Glamsterdam wil een open podium zijn. Peters: ‘We willen laten zien wat er gebeurd zonder politiek stelling te nemen.’

Peters denkt dat mensen verbaasd zullen zijn, omdat mensen van een gratis glossy niet veel verwachten. Peters: ‘Maar Glamsterdam wordt 100 pagina’s kwaliteit, zowel qua fotografie als redactie.’ Om dat te realiseren heeft Glamsterdam adverteerders nodig. De advertentieverkoop voor het eerste nummer verliep moeizaam, meldt Peters: ‘De meeste adverteerders stellen zich afwachtend op.’ Glamsterdam richt zich vooral op adverteerders in het hogere segment, onder andere in de categorieën hotels, beauty en winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in