Overslaan en naar de inhoud gaan

Poehaberichten

Communicatiebureau Dröge & van Drimmelen timmert aardig aan de weg. Het bureau breidt uit, neemt goeie mensen aan (oud-FEM hoofdredacteur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want wat moet je als redactie met zinnen als: ‘Het unieke partnerschap verbindt hiermee jarenlange expertise op het gebied van communicatie en public affairs met kennis op het gebied van werving & selectie en executive search.’

related partner content for mobile comes here

Of het onvermijdelijke:

‘Met deze nieuwe dienstverlening is Dröge & van Drimmelen in staat haar opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en de publieke sector nog beter te bedienen.’

We lopen het bericht nog even verder door:

‘In de afgelopen tien jaar is Dröge & van Drimmelen (16 m/v) uitgegroeid tot een gerenommeerd advies-bureau, gespecialiseerd in communicatie en public affairs.’

En uiteraard is: ‘Projactive (26 m/v) al bijna 15 jaar de specialist in het bemiddelen en ontwikkelen van hoog opgeleide, ervaren professionals in marketing, communicatie, pr en sales.’

Als klap op de vuurpijl, mogen de directeuren dan ook nog even aan het woord.

Zo lezen we over Frans van Drimmelen dat hij: ‘enthousiast (is) over deze nieuwe samenwerking’.

Nee maar.

‘Ik ben er trots op dat Dröge & van Drimmelen, samen met Projactive, hiermee het eerste bureau is dat op professionele wijze in deze behoefte kan voorzien.’

Luuk Balemans van Projactive voegt daar nog subtiel aan toe:

‘Op het vlak van Public Affairs zal de samenwerking met Dröge en van Drimmelen onze dienstverlening, professionaliteit en marktpositie verder versterken.’

Pfff. Voordat u me van iets verdenkt: ik heb niks tegen Droge & van Drimmelen. Helemaal niks. Lijkt me een prima bureau. Geldt evenzeer voor Projactive. Maar de tekst is exemplarisch voor veel van de reclamepoeha die dagelijks op onze burelen verzeild raakt. Waarom blijven bedrijven en bureaus redacties toch lastig vallen met hun zelfwaan? Een ‘gerenommeerd’ bureau als Dröge &van Drimmelen zou toch beter moeten weten. Wees toch zakelijk en feitelijk. Meld iets inhoudelijks. Daar hebben journalisten wat aan. En de afzender uiteindelijk ook. De boodschap is al zo vaak verteld, dat ik eigenlijk niet begrijp waarom ik me nu weer druk moet maken. ‘Kap al dat reclamehout’, roep ik tegen onze webredactrice. Op communicatieonline ziet u het eindresultaat. Er blijven drie zinnetjes over van het persbericht. Met moeite.

Dat krijg je als je het ronken niet kunt laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in