Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediagebruik jongeren verandert

Nog maar 72% van de kijktijd van jongeren wordt voor een televisie doorgebracht. Dat is één van de conclusies uit het Jongerenonderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren gaan op een andere manier televisie kijken. Nog maar 72% van de kijktijd wordt voor een televisie doorgebracht en jongeren zappen steeds minder. Die conclusies trekt Paul Sikkema ondere andere in het jaarlijkse Jongerenonderzoek dat dit jaar voor de 10e keer werd uitgevoerd door Qrius. Sikkema: ‘Woensdag maken we cijfers bekend over andere vormen van gebruik van TV content.’

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat het medium tijdschriften onder druk staat, veel bereikscijfers dalen. Ook blijkt dat allerlei nieuwe dingen op internet, van Twitter tot tutorials, nog niet aanslaan. Het toevoegen van zelf gemaaakte content aan internet is stabiel. De penetratie van internet op de mobiele telefoon verloopt betrekkelijk langzaam. Opvallend is dat jongeren niet de dagbladen en internet beschouwen als de meest betrouwbare bron van serieus nieuws, maar televisie. Het Jongerenonderzoek ging ook dit jaar weer in op producten en merken. Een opvallend resultaat is dat 50% van de jongeren Apple geen aantrekkelijk merk vindt.

Het onderzoek gaat dit jaar over kinderen en jongeren van 0 t/m 29 jaar en over ouders van kinderen van 0 t/m 9 jaar. De groep van 0 t/m 5 is nieuw. In totaal zijn er ruim 4.400 kinderen en jongeren ondervraagd. Verder hebben er bijna 1.200 ouders meegedaan. Het onderzoek wordt betaald door een groot aantal bedrijven en instellingen. Waaronder: Audax, PCM Young & Connected, WPG, BNN, mediabureaus, adverteerders en goede doelen. Het onderzoek wordt volgende week woensdag in het Marcanti College gepresenteerd. Uitgebreide berichtgeving over het Jongerenonderzoek 2009 leest u in de Adformatie van volgende week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in