Overslaan en naar de inhoud gaan

Nu Halfvoller!

Je hebt de dikke pillen van de Kotlers in deze wereld en je hebt het snellere, luchtige werk dat vooral leuk en onderhoudend is. ‘Nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je hebt de dikke pillen van de Kotlers in deze wereld en je hebt het snellere, luchtige werk dat vooral leuk en onderhoudend is. van creative partner van Only, Martijn Horvath, valt in deze categorie.

related partner content for mobile comes here

Het boekje werd gisteren gepresenteerd.

De 105 pagina’s van Horvaths boek zijn volgens zijn eigen zeggen vooral verwonderingen. Verwondering hoe het wel of niet werkt in de wereld van marketing en communicatie.

Horvath schreef vanaf 2006 een kleine drie jaar lang columns voor Tijdschrift voor Marketing, waarin hij als vakman én consument zijn verwonderingen van zich afschreef. Men vroeg hem of hij de columns niet eens kon bundelen. De uitgever had echter een verzoek: of de columns tijdlozer konden, dus minder aan de snelachterhaalde actualiteit van het moment deden denken. En of Horvath een paar nieuwe kon schrijven.
Hij heeft veel moeten herschrijven. ‘Er gebeurt zoveel in het marketingcommunicatie-vakgebied, dat is soms een nadeel’, zei Horvath bij de presentatie.

Horvath gaf aan dat het boek zijn eigen mening is. ‘Als er één waarheid is in deze business, is dat er geen waarheid is.’

Geen marketeer maar armetier
Horvath verwondert zich in het boekje over alle holle frasen en woorden die gebruikt worden in jaarverslagen, bedrijfsbrochures en sites: ‘innovatief, dynamisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord’. Zonder taalvaardigheid is een marketeer maar een armetier, meent Horvath. Hij krijgt een leeg gevoel als hij ziet dat Friesche Vlag nieuwe chocoladevla onder het motto ‘Nu halfvoller!’ introduceerde.

Hij verwondert zich over de authenticiteit als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzame producten, het gebrek aan klantvriendelijkheid bij banken, slogans, doelgroepdenken, ga maar door.

Marketeers en creatieven zullen zich (hopelijk) herkennen in wat Horvath schrijft over briefings. Het draait niet om briefings, ‘consumenten geven je geen cijfer voor je strategie – ze beoordelen uitsluitend het eindresultaat.’

‘Nu Halfvoller!’, bevat geen zware kost, maar kan de lezer wel losjes wakker schudden. En verwondering is altijd goed voor een creatief brein.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in