Overslaan en naar de inhoud gaan

Target failliet na boete wegens huurschuld

Target Interactive is vanwege een dwangsom failliet verklaard. Directeur Paul Kelder gaat verder met een nieuw bureau onder de naam Tim…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een slepend conflict met de oude huisbaas heeft dm-bureau Target Interactive Marketing de das omgedaan. De Amsterdamse rechtbank veroordeelde het bureau onlangs tot een boete van 520 duizend euro. Dit vanwege het niet nakomen van een betalingsverplichting die het volgens de rechter had aan Vastned, de verhuurder van het oude kantoor van Target aan de Burgemeester Stramanweg in Amsterdam. Target vertrok hier vijf jaar geleden. De oorspronkelijke eis was een boete van 800 duizend euro.

related partner content for mobile comes here

Target, een van de meest bekende dm-bureaus van Nederland, verkocht in 2005 een van haar werkmaatschappijen, het indertijd twaalf man tellende . Doordat het bureau hierdoor ruim in z'n jasje kwam te zitten, kwam de vraag aan de orde of een verhuizing nodig was. Kelder, tot voor kort tevens vicevoorzitter van de branchevereniging DDMA, zegt indertijd geen haast te hebben gemaakt, met name omdat de verhuurder de indruk wekte dat hiervoor nog alle tijd beschikbaar was. 'Op het moment echter dat er tot een verhuizing werd besloten, bleek opeens dat de huur al opgezegd had moeten zijn.'

Target zat contractueel vast aan een huurplicht voor vijf jaar. Desondanks werd besloten om het pand te verlaten. 'Anders zouden we kapot gegaan zijn aan de huur.'

Na een juridisch steekspel van ruim vier jaar viel onlangs het oordeel van de rechter in het nadeel van Target. Hoewel Kelder was voorbereid op een schadepost, was de hoogte een verrassing. Omdat Target de boete niet kan betalen, heeft het management zelf faillissement aangevraagd. De curator houdt zich bezig met de afhandeling.

De is overigens nog steeds in de lucht. Het dm-bureau werkte onder meer voor Total Nederland, Peugeot Nederland, ICS, BVA en Agis Zorgverzekeraar. Het bureau telde tien mensen. Inmiddels is Kelder met zes mensen een nieuw bureau begonnen: Tim Dialogue Marketing. Dit bureau heeft onderdak gevonden in Uithoorn in een voormalige genieloods onder de Stelling van Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in