Overslaan en naar de inhoud gaan

Huismerk vaker in de folder

Het aantal private label actieproducten in folders en advertenties neemt toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarkten kiezen vaker voor private label acties in de folder. Dat zegt salespromotie-informatiespecialist dat zich baseert op eigen onderzoek. Uit de analyses blijkt dat het aantal private label acties in het eerste half jaar van 2009 in Nederland met 3,1 pct is toegenomen ten opzichte van het eerste half jaar in 2008. Nederlandse supermarken voerden in de eerste helft van 2009, 7.268 acties met hun private labels.
Ruben D. Boas, directeur PCNDATA, interpreteert de cijfers als volgt: ‘Meer private labels op de folder kan betekenen dat supermarkten hun eigen, vaak margerijke producten, graag willen promoten. Het lijkt er echter ook op dat de consument de private labels steeds aantrekkelijker vindt en dat een actie op de folder zeker bijdraagt tot meer winkelbezoekjes.’
Uit de analyse van PCNDATA blijkt dat Dirk van den Broek, C1000 en Albert Heijn relatief weinig private label acties voeren. Super de Boer heeft de hoogste actiedruk met haar private labels in de eerste helft van 2009, (495 tellingen). Opvallend noemt PCNDATA de lage posities van Dirk van den Broek (101), C1000 (175) en Albert Heijn (200). Boas: ‘Deze supermarkten lijken bij hun actiedruk het accent op de A-merken te leggen. Dit in tegenstelling tot de ontwikkelingen van de private label druk op het schap bij deze supermarkten.’

related partner content for mobile comes here

De top-5 van formules met de hoogste private label actiedruk is:

Super de Boer (495);
Plus (464);
Deen (393);
Dekamarkt (379);
COOP(365).

Bron: PCNDATA Nederland bv

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in