’Reclame over kalfsvlees is misleidend’
Wakker Dier heeft de reclame ‘Kalfsvlees, daar worden we allemaal vrolijk van’ uitgeroepen tot meest misleidende reclame van Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De organisatie voor dierenwelzijn heeft via haar website een verkiezing tot Liegebeest van 2009 gehouden. De kalfsreclame kwam met stip op de eerste plaats. In totaal reageerden ruim zevenduizend mensen op de oproep.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In de reclame met SBS-keurmeester Rob Geus wordt het beeld geschetst dat kalfjes een goed leven hebben. Wakker Dier betwist dat. De beesten komen volgens de organisatie nooit buiten en hebben in veel gevallen bloedarmoede omdat ze aangepast voer eten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe reclame leidde tot ophef, omdat de Europese Commissie er 3 miljoen euro subsidie voor had gegeven.
Bron: ANP/Annet van Eenennaam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid