Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen online in UK groter dan uitgaven tv-reclame

De uitgaven voor online advertenties in Groot-Brittannië zijn voor het eerst groter dan die voor tv-reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Online is hiermee het grootste advertentiemedium geworden in de UK. De online reclame-uitgaven stegen met 4,6 procent tot ruim 1,75 miljard pond in de eerste helft van dit jaar.

related partner content for mobile comes here

De cijfers zijn afkomstig van het Internet Advertising Bureau en PricewaterhouseCoopers. Onder online advertising vallen e-mailcampagnes, display advertenties, zoekmachinemarketing en rubrieksadvertenties. De online bestedingen bleven groeien in tijden van recessie, maar de gehele markt kreeg hardere klappen te verduren. Hier daalden de uitgaven met 16,6 procent in het eerste half jaar.

Volgens het rapport heeft de recessie de migratie van de reclame-uitgave bij traditionele media als print, radio en televisie naar online versneld. Advertenties op het gebied van technologie waren goed voor 19,1 procent van de markt, gevolgd door telecom met 13,3 procent en de financiële industrie met 13,2 procent.

Bron: Emerce/Jannemiek Starkenburg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in