Bestedingen online in UK groter dan uitgaven tv-reclame
Dat meldt Emerce. Online is hiermee het grootste advertentiemedium geworden in de UK. De online reclame-uitgaven stegen met 4,6 procent tot ruim 1,75 miljard pond in de eerste helft van dit jaar.
De cijfers zijn afkomstig van het Internet Advertising Bureau en PricewaterhouseCoopers. Onder online advertising vallen e-mailcampagnes, display advertenties, zoekmachinemarketing en rubrieksadvertenties. De online bestedingen bleven groeien in tijden van recessie, maar de gehele markt kreeg hardere klappen te verduren. Hier daalden de uitgaven met 16,6 procent in het eerste half jaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens het rapport heeft de recessie de migratie van de reclame-uitgave bij traditionele media als print, radio en televisie naar online versneld. Advertenties op het gebied van technologie waren goed voor 19,1 procent van de markt, gevolgd door telecom met 13,3 procent en de financiële industrie met 13,2 procent.
Bron: Emerce/Jannemiek Starkenburg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid