Overslaan en naar de inhoud gaan

Arbeidsmarkt marcom hardst getroffen

De arbeidsmarkt voor marketing en communicatie verkeert nog steeds in zwaar weer, blijkt uit een analyse van USG Capacity.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het werving- en selectiebureau op het gebied van marketing en communicatie analyseert per kwartaal de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in deze vakgebieden. Uit de laatste analyse blijkt dat de marketing- en communicatiebranche door de crisis harder wordt getroffen op de arbeidsmarkt dan andere gebieden. Ten opzichte van de eerste drie kwartalen van 2008 is het aantal vacatures in de desbetreffende gebieden met 25 pct gedaald, terwijl de daling van het totaal aantal geregistreerde vacatures 20 pct is in deze periode.

related partner content for mobile comes here

De afname van het aantal vacatures in de arbeidsmarkt voor marketing en communicatie is met 29 pct het grootst bij vacatures die worden aangeboden via arbeidsintermediairs. In de totale markt is het verlies 23 pct. Bij bedrijven en instellingen, die zelf naar personeel zoeken, is de daling 20 pct tegen een afname van 11 pct in totaal. Het totaal aantal HBO/WO vacatures in deze branche is ook nog steeds dalende. Deze vermindering is voornamelijk een gevolg van een afname van vacatures bij organisaties die zelf werven. Daarentegen lijken vacatures bij arbeidsintermediairs weer toe te nemen.

Bij de dalingen is een duidelijk verschil in functie te zien. Zo daalt het aantal vacatures voor productmanagers en communicatiedeskundigen fors, terwijl de vraag naar communicatiemanagers redelijk stabiel blijft. Ook stijgt de vraag naar pr-medewerkers, online-marketeers en e-commerce managers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in