USG People laat merknaam Content vallen
Moederbedrijf USG People schrapt nog meer merknamen. Het uitzendconcern zegt terug te willen naar ongeveer tien merken van de ruim veertig die er nu zijn. Het uitzendconcern had eerder dit jaar al aangegeven het aantal merken te willen terugschroeven, maar liet details toen nog achterwege. Door de samenvoeging, die ongeveer twee jaar in beslag zal nemen, sneuvelen merken als Content, Starjob en AdRem.
Content gaat op in Unique, Starjob wordt aan Secretary Plus toegevoegd en AdRem wordt ASA Student. Welke merken na twee jaar verder nog overeind staan, wi financieel directeur en tijdelijk bestuursvoorzitter Rob Zandbergen niet zeggen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUSG People nam in de afgelopen jaren verschillende uitzenders over, waaronder het Belgische Solvay en het Duitse Allgeier. Door de overnames erfde USG People ook een grote schare aan merken. Deze moeten worden samengevoegd om de marktposities te behouden. 'Door minder merken creëer je een duidelijkere positie in de markt', licht Zandbergen toe. Ook bespaart USG People op jaarbasis 12 miljoen euro.
Bij het schrappen van merken let USG People vooral op de internationale positie van het merk. Zo is Unique bekend in verschillende landen, terwijl Content met name in Nederland eens sterke positie heeft.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid