Overslaan en naar de inhoud gaan

USG People laat merknaam Content vallen

De merknaam Content uitzendbureau gaat verdwijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Moederbedrijf USG People schrapt nog meer merknamen. Het uitzendconcern zegt terug te willen naar ongeveer tien merken van de ruim veertig die er nu zijn. Het uitzendconcern had eerder dit jaar al aangegeven het aantal merken te willen terugschroeven, maar liet details toen nog achterwege. Door de samenvoeging, die ongeveer twee jaar in beslag zal nemen, sneuvelen merken als Content, Starjob en AdRem.

related partner content for mobile comes here

Content gaat op in Unique, Starjob wordt aan Secretary Plus toegevoegd en AdRem wordt ASA Student. Welke merken na twee jaar verder nog overeind staan, wi financieel directeur en tijdelijk bestuursvoorzitter Rob Zandbergen niet zeggen.

USG People nam in de afgelopen jaren verschillende uitzenders over, waaronder het Belgische Solvay en het Duitse Allgeier. Door de overnames erfde USG People ook een grote schare aan merken. Deze moeten worden samengevoegd om de marktposities te behouden. 'Door minder merken creëer je een duidelijkere positie in de markt', licht Zandbergen toe. Ook bespaart USG People op jaarbasis 12 miljoen euro.

Bij het schrappen van merken let USG People vooral op de internationale positie van het merk. Zo is Unique bekend in verschillende landen, terwijl Content met name in Nederland eens sterke positie heeft.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in