'Regels medicijnreclame duidelijker'


Directeur van de Consumentenbond Bart Combée overhandigde de minister bijna 20.000 handtekeningen tegen spotjes, waarin farmaceuten stiekem reclame zouden maken voor hun geneesmiddelen. Reclame voor geneesmiddelen is verboden. Maar door de consument in spotjes te informeren over allerlei kwalen, hopen de fabrikanten de behoefte aan medicijnen tegen deze aandoeningen op te krikken. De industrie zegt alleen maar informatie te geven, maar de Consumentenbond noemt het een ‘uiterst twijfelachtige manier' om het reclameverbod te omzeilen.
Aanleiding voor de actie was een uitzending van het TROS-programma Radar, dat volgens de redactie liet zien hoe fabrikanten van geneesmiddelen mensen met een onschuldige kwaal als schimmelnagels naar de huisarts proberen te krijgen. De Consumentenbond noemt dit een verspilling van tijd en van geld, dat beter besteed kan worden aan mensen die echt wat mankeert.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe handtekeningenactie noemt de Consumentenbond de meest succesvolste uit zijn geschiedenis. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid