Overslaan en naar de inhoud gaan

'Regels medicijnreclame duidelijker'

Het onderscheid tussen onafhankelijke informatie over gezondheid en reclame voor geneesmiddelen kan duidelijker worden. De Inspectie voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur van de Consumentenbond Bart Combée overhandigde de minister bijna 20.000 handtekeningen tegen spotjes, waarin farmaceuten stiekem reclame zouden maken voor hun geneesmiddelen. Reclame voor geneesmiddelen is verboden. Maar door de consument in spotjes te informeren over allerlei kwalen, hopen de fabrikanten de behoefte aan medicijnen tegen deze aandoeningen op te krikken. De industrie zegt alleen maar informatie te geven, maar de Consumentenbond noemt het een ‘uiterst twijfelachtige manier' om het reclameverbod te omzeilen.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor de actie was een uitzending van het TROS-programma Radar, dat volgens de redactie liet zien hoe fabrikanten van geneesmiddelen mensen met een onschuldige kwaal als schimmelnagels naar de huisarts proberen te krijgen. De Consumentenbond noemt dit een verspilling van tijd en van geld, dat beter besteed kan worden aan mensen die echt wat mankeert.

De handtekeningenactie noemt de Consumentenbond de meest succesvolste uit zijn geschiedenis. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in