
Neem Nike bijvoorbeeld. Het sportmerk ontwikkelt mobiele applicaties die gepersonaliseerd winkelen makkelijker en leuker moeten maken. Bijvoorbeeld je eigen sneakers customizen en direct online bestellen, via je iPhone.
De gratis iPhone applicatie, NikeiD, is een mobiele extensie van de NikeiD website. Gebruikers kunnen inspiratie opdoen in een beeldbank, kleurstaven gebruiken, zoeken op verschillende types schoenen en hun favoriete design opslaan.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeShoppers kunnen de iPhone schudden om de kleuren door elkaar te husselen, hun eigen naam op de sneaker zetten en hun eigen design delen met hun vrienden, op Facebook.
Ook Polo ontwikkelde een iPhone applicatie voor het merk Rugby. Gebruikers kunnen 19 producten personaliseren, zoals t-shirts en truien, en vervolgens mobiel kopen. Ook deze customized shirts kun je aan je vrienden laten zien (en laten beoordelen) op Facebook. De beste creaties maken kans te worden geshowd als ‘look of the day’. Het kledingmerk Rugby richt zich op de mannendoelgroep van 18 tot 25 jaar.
Rugby is ook de sponsor van de iPhone-app StyleCaster, een applicatie waarbij gebruikers mode-adviezen kunnen inwinnen, gebaseerd op hun eigen stijl, de locatie en weersverwachting. De geadviseerde kleding kan uiteraard direct worden ingekocht.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee