Overslaan en naar de inhoud gaan

'Kraakt -ie 'm of kraakt -ie 'm niet'

Met de slogan 'Kraakt -ie 'm of kraakt -ie 'm niet' gaat de politie in de regio Utrecht de strijd aan met autokrakers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de regio Utrecht worden jaarlijks bijna 15.000 autokraken gepleegd. Volgens de politie kan er tijd en geld worden bespaard als de burger belt met 112 bij een dreigende auto-inbraak. De politie wil door deze campagne de pakkans van autokrakers vergroten. Minder dan 5 procent van de daders van auto-inbraak wordt nu gepakt.

related partner content for mobile comes here

Op de website kunnen burgers hun intuïtie testen. De campagne 'Kraakt -ie 'm of kraakt -ie 'm niet' zal een aantal maanden duren. Daarna wil de politie Utrecht onder het motto 'heterdaadkracht' een ander crimineel feit bij de burgers onder de aandacht brengen.
De politie Utrecht wijkt af van de stelregel dat burgers alleen 112 mogen bellen in een levensbedreigende situatie.

“De intuïtie van de beller is de norm. Ze mogen ook bellen als het bloed er niet uit loopt,” zegt Korpschef Stoffel Heijsman. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kijkt volgens Heijsman reikhalzend uit naar de resultaten van de campagne 'Kraakt -ie 'm of kraakt -ie 'm niet'. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in