Overslaan en naar de inhoud gaan

Iets minder winst voor Axel Springer

Het Duitse mediaconcern Axel Springer heeft iets minder winst behaald in het afgelopen kwartaal, vooral door een verdere terugloop van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgever van onder meer dagbladen Bild en Die Welt zag de operationele winst, exclusief bijzondere posten, dalen met 0,4 procent tot 171,6 miljoen euro. De winstdaling werd volgens het bedrijf beperkt door een groei bij de divisie digitale media. Dit bedrijfsonderdeel is inmiddels goed voor 40 procent van de totale omzet en 45 procent van de winst.

related partner content for mobile comes here

De totale omzet kwam in het tweede kwartaal uit op 823,7 miljoen euro, 0,9 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Axel Springer handhaaft de verwachting dat de operationele winst dit jaar tot 9 procent lager uitpakt. De omzet groeit in heel 2013 met minder dan 5 procent.

Axel Springer wil een toonaangevend digitaal mediabedrijf te worden. Vorige maand maakte het bedrijf de verkoop bekend van zijn regionale kranten, 5 televisiegidsen en 2 vrouwenbladen. Die deal levert Axel Springer 920 miljoen euro op.

Bron: ANP.

(c) ANP 2013, alle rechten voorbehouden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in