Jumbo en Polare overwegen wifi-tracking


Digitale volgsystemen kunnen bijvoorbeeld door de winkels gebruikt worden voor marketing of om de winkelinrichting aan te passen op klantgedrag.
'We spreken momenteel diverse partijen die een oplossing bieden routing-onderzoek', aldus Laura Valks van Jumbo tegenover Elsevier. Routing-onderzoek is het digitaal in kaart brengen van looproutes. 'Er zijn plannen voor dergelijke technologieën voor in onze nieuwe flagship store, die later dit jaar wordt geopend. Maar die plannen zijn nog niet concreet,' zegt Annemarie van der Veen van Polare.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWinkelketens gebruiken de technologie om de concurrentie aan te kunnen met webwinkels, waar klanten al veel uitgebreider digitaal worden gevolgd, bijvoorbeeld met behulp van cookie-bestanden. Onder voorwaarden is het volgen van klantgedrag ook gewoon legaal.
Uiteraard kun je op gebied van privacy vraagtekens plaatsen of deze manier van customer tracing de toekomst moet zijn. Op gebied van marketing biedt dit uiteraard wel hele interessante mogelijkheden. Fashionketen American Apparel is één van de grotere winkelketen, die er reeds gebruik van maakt. New York Times heeft een video rapportage gepubliceerd hoe dit precies werkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid