Heineken komt met nieuw corporate beeldmerk
Designbureau VBAT ontwikkelde de nieuwe identiteit. De nieuwe identiteit moet de grote verandering weerspiegelen die de onderneming de laatste tien jaar heeft doorgemaakt, aldus Heineken.
Kern is een redesign van het beeldmerk, dat vanaf nu gebruik maakt van groene hoofdletters, met een rode ster boven de letter H. 'De ster weerspiegelt de passie en energie van alle Heineken-werknemers', aldus de bierbrouwer.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet beeldmerk komt te staan op alle corporate publicaties en op de corporate website. De meerderheid van Heineken’s werkmaatschappijen zal het nieuwe ontwerp in gebruik nemen.
Het merkbeeld van Heineken-bier blijft ongewijzigd, net als de flesjes en blikjes. Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, legt uit: ‘Heineken is erg veranderd de laatste 10 jaar. Het bedrijf heeft de grootste global footprint van alle bierbrouwers, we hebben een portfolio van meer dan 250 bier- en cidermerken en we hebben meer dan 70.000 werknemers. De nieuwe identiteit differentieert het bedrijf van het Heineken-biermerk. Op deze manier kunnen we beter laten zien waar we als bedrijf voor staan en wat onze toekomstplannen zijn.'
Het gebruik van hoofdletters is niet nieuw voor Heineken: in 1864 werd de naam ook al in hoofdletters geschreven.
De nieuwe visuale identiteit wordt uitgerold vanaf oktober 2011.
Reageer op onze poll op Molblog: Wat vinden we van Heinekens nieuwe corporate beeldmerk?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid