Overslaan en naar de inhoud gaan

De aankoopfunnel werkt niet meer

Shoppers volgen allang geen lineair pad meer op weg naar een aankoop. Ze komen tegenwoordig uit alle hoeken en gaten en dat maakt de weg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau onderzocht meer dan 2000 shoppers, samen met Microsoft Advertising. De resultaten laten zien dat het pad naar een aankoop verandert, en veel complexer is geworden. Het traditionele model van de aankoopfunnel werkt dus niet meer. Consumenten zoeken tegenwoordig meer op basis van ‘oorzaak- en gevolg’.
Volgens de onderzoekers moeten marketeers zich voortaan richten op het helpen van consumenten en zoveel mogelijk op individueel niveau gaan zitten.

related partner content for mobile comes here

Internet is de kern van alle shoppingtrakecten. Van de eerste triggers tot uiteindelijke aankoop en de fase na de aankoop. Digitale communicatie, zoals online advertising, reviews en social networking, spelen een meer dan belangrijke rol als beïnvloeders van de uiteindelijke aankoop.

Daarnaast blijken shoppers zeer ontvankelijk voor nieuwe vormen van digitale communicatie die het aankoopproces makkelijker kunnen maken, zoals mobile. 38 procent van de Amerikaanse shoppers gebruikt hun mobiel als ze de uiteindelijke aankoopbeslissing maken.

De fase na aankoop heeft ook veel impact op toekomstige verkopen. 11 procent van de shoppers blogde na een aankoop, 11 procent reageerde erover op een social networkingsite, en 11 procent zette een review online.
Misschien nog belangrijker: 48 procent gaf een aanbeveling voor het merk, en 30 procent deed dat voor de retailer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in