De aankoopfunnel werkt niet meer
Het bureau onderzocht meer dan 2000 shoppers, samen met Microsoft Advertising. De resultaten laten zien dat het pad naar een aankoop verandert, en veel complexer is geworden. Het traditionele model van de aankoopfunnel werkt dus niet meer. Consumenten zoeken tegenwoordig meer op basis van ‘oorzaak- en gevolg’.
Volgens de onderzoekers moeten marketeers zich voortaan richten op het helpen van consumenten en zoveel mogelijk op individueel niveau gaan zitten.
Internet is de kern van alle shoppingtrakecten. Van de eerste triggers tot uiteindelijke aankoop en de fase na de aankoop. Digitale communicatie, zoals online advertising, reviews en social networking, spelen een meer dan belangrijke rol als beïnvloeders van de uiteindelijke aankoop.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDaarnaast blijken shoppers zeer ontvankelijk voor nieuwe vormen van digitale communicatie die het aankoopproces makkelijker kunnen maken, zoals mobile. 38 procent van de Amerikaanse shoppers gebruikt hun mobiel als ze de uiteindelijke aankoopbeslissing maken.
De fase na aankoop heeft ook veel impact op toekomstige verkopen. 11 procent van de shoppers blogde na een aankoop, 11 procent reageerde erover op een social networkingsite, en 11 procent zette een review online.
Misschien nog belangrijker: 48 procent gaf een aanbeveling voor het merk, en 30 procent deed dat voor de retailer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid